محصولات طبیعی در جهان اطراف ما استفاده های گوناگونی دارند. تفاله شیرین بیان از محصولات طبیعی است که انسان با خرید و استفاده از آن از فوایدش بهره می برد. فواید شیرین بیان و تفاله آن منحصر به انسان نیست. این محصول می تواند برای درخت هم مفید واقع شود.

گیاه شیرین بیان، محصولی است که به روش های گوناگونی مورد استفاده انسان قرار می گیرد. می توان این گیاه را برای درمان مشکلات فراوانی به صورت محصولات پودری و خوراکی استفاده کرد.

اما علاوه بر این ها، یکی از مصارف مهم گیاه شیرین بیان، شکل دیگری است. این نوع مصرف، نه به صورت سالم و شکل اولیه، بلکه بصورت استفاده از تفاله و ضایعات آن می باشد. این شکل مصرف برای مصارف کشاورزی استفاده می شود.

این گیاه متشکل از بافتی می باشد که پس از برداشت محصول و باقی مانده ضایعاتی آن، در مصارف کشاورزی مورد بهره وری قرار میگیرد. یکی از اشکال مهم استفاده به این شکل، استفاده جهت حفظ رطوبت خاک می باشد. به این صورت که کشاورزان و باغ داران، در مرحله حفظ و نگهداری خود از این محصول استفاده می کنند. آن ها می توانند با استفاده از تفاله شیرین بیان بر حفظ رطوبت خاک بستر خود، تاثیر بگذارند.

تفاله شیرین بیان برای درخت
تفاله شیرین بیان برای درخت

با توجه به اینکه استفاده تفاله شیرین بیان در موارد کشاورزی است، اما این استفاده در همه مناطق یکسان نیست. به طور مثال استفاده از تفاله شیرین بیان در مصارف کشاورزی استان فارس رواج بیشتری دارد. همچنین علاوه بر ویژگی حفظ رطوبت که ذکر شد، این محصول ویژگی دیگری نیز دارد. به این صورت که این محصول حاوی موادی است که برای رشد گیاه ارزشمند می باشد. در نتیجه این محصول به عنوان نوعی تقویت کننده در بستر کشت هم مورد استفاده قرار می گیرد.

شیرین بیان برای درخت

کشاورزانی که در باغ های خود به کشت درخت مشغول هستند، برای افزایش کیفیت و باردهی، از کود ها استفاده میکنند.

همواره گیاهان مختلف در باغات و مزرعه ها، برای رشد بهتره نیاز به تقویت دارند. کشاورزان برای این تقویت، از کود های مختلف شیمیایی و طبیعی استفاده می کنند.

کود نقش مثبتی در روند زراعت و باغداری دارد، اما به روش صحیح آن. استفاده بی رویه و غیر اصولی  می تواند موجب آسیب به کشاورزی شود. از همین رو برای استفاده از کود باید به موارد گوناگونی توجه داشت. به طور مثال باید بدانیم در چه محلی کود استفاده می شود. محصول کاشته شده چیست. چه مقدار کود نیاز است و موارد دیگر. علاوه بر آسیب به کشاورزی، مصرف اشتباه کود می تواند سلامتی انسان را نیز تهدید کند. چرا که انسان به طور مستقیم و غیر مستقیم از محصولات کشاورزی استفاده می کند. به همین جهت اگر محصولات کشاورزی سالم نباشند، می توانند سلامتی انسان را تهدید کنند.

تفاله شیرین بیان
تفاله شیرین بیان

کمپوست ها، یکی از انواع موادی هستند که برای تقویت خاک در کشاورزی استفاده می شوند. این کمپوست ها غالبا بر پایه باقی مانده گیاهان ساخته می شوند. بطور مثال در تهیه بستر رشد قارچ، از نوعی کمپوست استفاده می شود. این کمپوست بر پایه باقی مانده گیاه گندم که شامل دانه و کاه و کلش است ساخته می شود. ورمی کمپوست نوع دیگری است که از فضولات نوعی کرم به دست می آید. ورمی کمپوست، محصولی است که بسیار حائز اهمیت است و در کشاورزی نقش بسزایی دارد.

گذشته از این موارد، یکی از راه های تهیه کمپوست، استفاده از شیرین بیان است. در نتیجه می توان از تفاله شیرین بیان برای تهیه کمپوست هم استفاده نمود.

تفاله شیرین بیان

یکی از ویژگی هایی که اکثر محصولات طبیعی دارند، این است که استفاده آن ها منحصر به یک روش نیست. شیرین بیان از این قاعده مستثنا نیست و علاوه بر استفاده های خوراکی، تفاله آن در کشاورزی استفاده می شود.

اصولا، این محصول یعنی تفاله شیرین بیان، بعد از برداشت محصول اصلی، یعنی ریشه شیرین بیان به دست می آید. بعد از برداشت و استحصال عصاره ریشه شیرین بیان، مواد باقی مانده، ضایعات یا همان تفاله شیرین بیان می باشند.

خرید تفاله شیرین بیان
خرید تفاله شیرین بیان

همانطور که پیش تر گفته شد، یکی از ویژگی های تفاله شیرین بیان، استفاده جهت حفظ رطوبت بستر کشت است. اما علاوه بر این، تفاله شیرین بیان برای رشد و تقویت خاک و گیاه هم اثر گذار است. در نتیجه کشاورزان با استفاده از تفاله شیرین بیان، بر بار دهی و افزایش کیفیت محصولات خود، تاثیر می گذارند.

اما علاوه بر استفاده ریشه شیرین بیان در جهت مصارف کشاورزی، تفاله ریشه شیرین بیان استفاده دیگری نیز دارد. می توان از ضایعات یا همان تفاله ریشه شیرین بیان برای خوراک دام و طیور استفاده نمود.

تفاله شیرین بیان نیز دارای ساختاری است که برای پرورش بهتر دام موثر مبی باشد. از جمله موارد استفاده شامل استفاده برای بره های تازه متولد شده است. از آنجایی که این محصول حاوی مواد مغذی است، برای رشد سریعتر بره ها مورد استفاده قرار می گیرد. شیرین بیان در دام داری هایی که دام از نوع گاو را نگهداری می کنند هم نقش آفرینی می کنند. چرا که استفاده از تفاله شیرین بیان برای گاوهای شیرده، می تواند تقویت کننده خوبی باشد. این تقویت کنند به افزایش میزان شیردهی گاوها اثر گذار هستند.

این پیشنهادات از تعدادی آزمایش انجام شده به دست آمده است. طی یک دوره ۳ ماهه، استفاده از تفاله شیرین بیان برای رشد بره ها بسیار موثر بوده است.


بیشتر بخوانید: تاثیر تفاله شیرین بیان بر رشد گیاه توت فرنگی


شیرین بیان 

محصولاتی که خداوند از طریق طبیعت در اختیار انسان قرار داده است استفاده های گوناگونی دارد. از آن جمله می توان به استفاده های مثبت در جهت سلامتی اشاره نمود.

خرید و فروش تفاله شیرین بیان
خرید و فروش تفاله شیرین بیان

شیرین بیان از جمله محصولات طبیعی است که استفاده از ریشه این گیاه در جهت سلامتی انسان اثر گذار است. به طور مثال، پزشکان برای درمان دردهای معده، به بیمار توصیه به استفاده از ریشه شیرین بیان را دارند. یا برای درمان ریزش و تقویت رشد مو، بسیاری استفاده از ریشه شیرین بیان را پیشنهاد می کنند. همان طور که قبلا هم گفته شد، این استفاده ها یک شکل واحد ندارند. ریشه شیرین بیان هم به صورت عصاره استفاده می شود. هم می توان ریشه آن را به صورت پودر شده استفاده نمود. یکی دیگر از این شکل ها که برای زراعت استفاده می شود، استفاده از تفاله آن است.

شما می توانید برای خرید و فروش تفاله شیرین بیان، از طریق لینک زیر با ما در ارتباط باشید.

برای ارتباط با ما در نرم افزار روبیکا اینجا کلیک کنید.

یاسر احمدی: ۰۹۱۷۷۱۲۹۵۵۱- ۰۹۳۹۲۳۵۲۴۷۱