یکی از دردهایی که ممکن است انسان به آن دچار شود، آفت دهان است. انسان برای درمان این معضل آزاردهنده، در صدد روش های درمانی مختلف بوده است. یکی از این روش ها، استفاده از ریشه شیرین بیان برای آفت دهان است.

این گیاه فواید و مصارف بسیاری دارد که البته در این مقاله به آن هم خواهیم پرداخت. اما گذشته از این، رسیدگی به موضوع این مقاله، پیش زمینه ای نیاز دارد.

ابتدا باید شناختی در رابطه با آفت دهان داشته باشیم. ممکن است بسیاری مخاطبان این درد را تجربه کرده باشند. اگر شما هم این درد را تجربه کرده اید، می دانید که بسیار آزاردهنده است. چنین دردی، با خوردن و آشامیدن یا با مسواک زدن دندانها تحریک و بیشتر می شود.

معمولا منشأ این دردها، استرس ها، آلرژی ها و فشارهای عصبی می باشند. پس از تشکیل زخمهای آفت دهان، عوارض جانبی برای انسان ظهور می کند.

عوارضی همچون خارش ناشی از اصابت دندان، کمبود تغذیه و کاهش اشتها و خوراک فرد، عدم تعادل هورمونی. همچنین گاه عوارض فیزیکی ای همچون گاز گرفتن زخمها و فضای داخل دهان؛ چرا که این زخمها باعث تورم ناحیه ای که زخم بر روی آن تشکیل شده است می شود.

گذشته از اینها، آسیب دیدگان برای تسکین دردهای ناشی از زخم، پناه به روشهای تسکینی جهت رهایی می برند.

کسانی که تجربه دارند می دانند که حتی استفاده از ژل ها برای بی حس کردن، خود دردی بسیار دارند. همچنین برخی از این مواد به قدری تلخ هستند که ممکن است زخمها را به حال خود رها کنید.

از تجربه کسانی که بیشتر درگیر چنین زخمهایی در دهان شده اند، نتایجی به دست آمده است. چنین که معمولا این عوارض، پس از گذشتن از یک چالش روحی پدیدار می شود.

بسیاری از آنها، این درد را در استرس تحصیل یا از دست دادن عزیزان می دانند.

شیرین بیان برای آفت دهان
شیرین بیان برای آفت دهان

شیرین بیان برای آفت دهان

همانطور که پیش تر درباره نوعی از حساسیت در دهان تحت عنوان آفت گفته شد، چنین دردی بسیار طاقت فرسا است. یکی از روشهای درمان برای این زخمها، شیرین بیان است.

کسانی که از تجربیات خود به دیگران گفته اند، می گویند در مقدار قابل توجهی، این زخمها پس از فارغ التحصیلی کنترل و کم شده است.

این نشان از آن دارد که این زخمها با استرسهای تحصیلی ارتباطی دارند. تجربه کنندگان یکی از راه های درمان را توضیح می دهند که راهی گیاهی است. البته آنها تاکید بر این دارند که ابتدا باید تشخیص صورت گیرد.

به اینصورت مشخص شود چیزی که در دهان فرد ایجاد نارحتی کرده است، همین آفت است نه چیز دیگری.

معمولا این زخمها از تبخال ها جدا هستند. آفت از نوعی از زخمها است که واگیر ندارد و مسری نیست.

با گذشت از این موارد، اگر متوجه شدید که درگیر زخم دهان یا آفت شده اید، بهتر است که شیرین بیان را امتحان کنید. منظور از شیرین بیان، ریشه نوعی گیاه با ویژگیهای درمانی بسیار به خصوص در طب سنتی است.

بسیاری از افراد با شنیدن نام شیرین بیان، به این فکر هستند که ما با نوعی شکلات روبرو هستیم. در حالی که این نامی است که برای یکی از گیاهان انتخاب شده است.

گیاه شیرین بیان، ساختاری دارد که می تواند با سطح پوست آسیب دیده دهان واکنش نشان دهد. این واکنش با سطح زخم می تواند منجر به درمان زخم و ترمیم پوست آسیب دیده دهان شود.

پیشنهاداتی برای مصرف این ماده برای درمان آفت دهان ارائه داده شده است. یکی از این روشها، استفاده از پودر ریشه شیرین بیان است. بهتر است که نوعی مرغوب از ریشه پودر شیرین بیان را تهیه و به همراه آب میل کنید. این مصرف می تواند به روند بهبود آفت کمک کند.


برای مطالعه بیشتر: خواص شیرین بیان برای معده


ریشه شیرین بیان

با وجود رشد چشمگیر علم، همچنین تولید مواد کاربردی دست ساز انسان، اما همچنان نیاز به مواد طبیعی حس می شود. از این رو همچنان گیاهان از جمله آنها شیرین بیان در زندگی ما کاربرد دارند. اما هر کدام به شکلی مصرف می شوند. به طور مثال در شیرین بیان، ریشه گیاه مورد استفاده قرار می گیرد.

شیرین بیان از جمله گیاهانی است که در منطقه آسیا به خصوص غرب آسیا به خوبی رشد می کند.

استفاده ها در مناطق گوناگون متفاوت است. به طور مثال در آسیا بعنوان نوعی نوشیدنی یا بعضا در تهیه عطر ها استفاده می شود. در اروپا نیز نوعی آبنبات و تنقلات از آن ساخته می شود. همچنین در بسیاری از مناطق جهان، استفاده از شیرین بیان بعنوان نوعی دارو نیز رایج است.

اما همانگونه که انتظار می رود، این گیاه با طیف گسترده ای از فواید، ممکن است برای عده ای نامحدود متفاوت باشد. چرا که ممکن است عده ای از افراد، به این گیاه و این روشهای درمانی حساسیت داشته باشند.

حساسیتها معمولا در میان بانوان باردار و افرادی که به دیابت مبتلا هستند رایج تر است. از همین رو توصیه به افراد دیابتی این است که در استفاده از شیرین بیان، دقیق تر تصمیم بگیرند. تصمیم گیری دقیق تر می تواند تحقیقات درست یا مشورت با پزشک باشد.

همانطور که گفته شد، رشد این گیاه در آسیا و سرزمینهای اطراف با کیفیت مرغوبی رایج است. اما تاریخچه این گیاه به همین سرزمینها محدود نیست.

استفاده از ریشه شیرین بیان در واقع به سرزمین مصر باستان باز می گردد. در آن زمان نوعی نوشیدنی با شیرین بیان، بیشتر برای شاهزادگان تهیه می شد. علاوه بر این در علم طب در نواحی مختلف زمین، شیرین بیان نقش دارد. برای تسکین دردها در طب سنتی چینی، ایرانی و یونانی، شیرین بیان جایگاه ویژه ای دارد.

برای خرید و فروش شیرین بیان می توانید با ما در ارتباط باشید:

یاسر احمدی: ۰۹۱۷۷۱۲۹۵۵۱- ۰۹۳۹۲۳۵۲۴۷۱

برای ارتباط با ما در نرم افزار روبیکا اینجا کلیک کنید.